Daar sta je dan: onderscheidende propositie, veelbelovende markt. En niet te vergeten: je hebt een dienst van topkwaliteit. Uiteraard. Maar hoe zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen ook van jouw dienst kunnen genieten? Met andere woorden: hoe krijg je je dienst over de toonbank?
Met Over the counter stellen we samen een marktbewerkingsplan op. Samen bouwen we een aanvalsplan om jouw markt te veroveren. Een plan dat aansluit bij jouw concept en kernwaarden en daarmee authentiek is. Omdat je daarmee klanten aantrekt die bij jou passen. Daar wordt iedereen gelukkiger van. Jij én je klant.
Iedere dienst of product heeft zijn eigen product/markt combinatie (PMC) en voor jouw dienst of product help ik je om op basis van jouw pmc én budget het beste lanceringsplan neer te zetten.
Om tot het beste marktbewerkingsplan te komen is het belangrijk dat we eerst je doelstellingen bepalen.
Op basis van Je ideale klant, propositie én je doelstellingen kiezen we een strategie om jouw kernklant voor jou te winnen. Dat werk ik uit in een marktbewerkingsplan. Daarin staat dan je doelstelling, een uitgebreide beschrijving van je doelgroep – je persona -, de gekozen strategie uitgewerkt in marketingacties, de planning en je benodigde budget om het plan te realiseren.